Πέμπτη 11 Ιανουαρίου 2024

Xειμωνιάτικες δραστηριότητες

Α΄ Πρωινό Τμήμα

 Μετά την επιστροφή από τις διακοπές των Χριστουγέννων συνεχίσαμε τη θεματική ενότητα "ΧΕΙΜΩΝΑΣ''.  Τα παιδιά έκαναν γλωσσικές (γραφή & προφορικός λόγος) και μαθηματικές δραστηριότητες.

Αρχικά , τοποθέτησαν τα γράμματα της λέξης "Χειμώνας" στη σωστή σειρά και έπειτα την έγραψαν.

Ομαδοποίησαν λέξεις σε δυο κατηγορίες : "Τι μας ζεσταίνει το χειμώνα" και "Τι μας δροσίζει το καλοκαίρι".
Εξασκήθηκαν στον προφορικό λόγο φτιάχνοντας ο καθένας αστείες χειμωνιάτικες προτάσεις. Εξηγήσαμε ότι μια πρόταση πρέπει να αποτελείται από τρία μέρη. "Ποιος", " Τι κάνει", "Που"

Με αφορμή την ιστορία του κύριου Τουρτούρη του Χιονάνθρωπου , τα παιδιά ασχολήθηκαν με μια μαθηματική δραστηριότητα, όπου έπρεπε να τοποθετήσουν τόσα κουμπιά στην κοιλιά του χιονάνθρωπου όσα λέει ο αριθμός στο καπέλο του.
Έντυσαν τον χιονάνθρωπο μέσα από ένα διαδραστικό παιχνίδι "scratch"
Eπίσης, κατασκεύασαν τον δικό τους χιονάνθρωπο, όπου στο σώμα του τοποθέτησαν το Ημερολόγιο του 2024.



Tα παιδιά ζήτησαν ακόμη να γράψουμε ένα ποίημα για τον χιονάνθρωπο και του έδωσαν  για όνομα: "Ο χιονάνθρωπος ο χοντροπατάτας". Έπειτα τον ζωγράφισαν....

 Επίσης, με αφορμή τα χειμερινά ρούχα που είχαμε μιλήσει , τα παιδιά εξασκήθηκαν σε μια μαθηματική δραστηριότητα αντιστοίχισης. Μετρώ τις καρδιές που έχει το κάθε πουλόβερ και το αντιστιχούμε με το παντελόνι που γράφει τον σωστό αριθμό.

Παράλληλα , κατασκεύασε το κάθε παιδί το δικό του ζευγάρι σκούφο με γάντια και τα διακόσμησε με το δικό του τρόπο...



Mετά τα παιδιά παρακολούθησαν το παιδικό παραμύθι " Χιονίζει"


Mε αφορμή την παραπάνω ιστορία και τη μελέτη του θέματος "Τα ρούχα του Χειμώνα" ,οι μικροί μαθητές μας έντυσαν το ανθρωπάκι τους με σκουφάκι και γάντια!
Mιλήσαμε επίσης για τα χειμερινά αθλήματα στον πάγο και αναλύσαμε το φωτογραφικό μας υλικό.

Τα παιδιά έφτιαξαν ένα χαρούμενο παιχνίδι με ένα σκιέρ στο πάγο...




Συνεχίσαμε με τα Φρούτα και τα Λαχανικά του χειμώνα.... Τα παιδιά αντιστοίχισαν τα φρούτα με τα ονόματά τους...
                                                    Έγραψαν τα φρούτα που έμαθαν....
                                       Αντιστοίχησαν τα φρούτα με το χρώμα τους....
                                 Δραστηριοποιήθηκαν σε διαδικτυακά παιχνίδια..........

Στο τέλος,  τα παιδιά δοκίμασαν τη φρουτοσαλάτα του χειμώνα και μας είπαν τις προτιμήσεις τους σε φρούτα...

                      Φυσικά τους άρεσε τόσο που δεν άφησαν τίποτα στην πιατέλα...

Στη συνέχεια ασχοληθήκαμε με Σύνθετες λέξεις όπου το πρώτο συνθετικό είναι η λέξη "Χιόνι". Βρήκαμε τα ζευγάρια των λέξεων, φτιάξαμε σύνθετες λέξεις και τις γράψαμε.

Επίσης τα παιδιά κατασκεύασαν ένα χειμωνιάτικο τοπίο με ένα τρισδιάστατο σπιτάκι...


Ασχοληθήκαμε τις επόμενες μέρες με τα Μέσα Θέρμανσης και είδαμε διάφορα από αυτά , αφού πρώτα αντιστοιχίσαμε εικόνες με λέξεις...συζητήσαμε τι χρειάζεται το κάθε ένα από αυτά για να λειτουργήσει όπως το καλοριφέρ -πετρέλαιο, το τζάκι - ξύλα κ.α.
Έπειτα τα παιδιά έφτιαξαν το δικό τους τζάκι...






                          Ακούσαμε το παραμύθι "Πετάει ,πετάει ο χειμώνας?"


H περιήγησή μας στο χειμώνα συνεχίζεται με το ταξίδι μας στις παγωμένες περιοχές της Αρκτικής και Ανταρκτικής.. Μιλήσαμε για τους Εσκιμώους , ποιοι είναι, τα χαρακτηριστικά τους, που ζουν, με τι ασχολούνται, που μένουν, τι τρώνε...

Τα παιδιά έκαναν μια μαθηματική δραστηριότητα με ιγκλού και Εσκιμώους...τοποθέτησαν τόσους Εσκιμώους όσους λέει ο αριθμός του ιγκλού...



                              Ολοκλήρωσαν φύλλα εργασίας σχετικά με το θέμα...

Tα παιδιά έφτιαξαν σε χειροτεχνία τα σπίτια των Εσκιμώων ή Ινουίτ τα λεγόμενα ιγκλού.. μια δραστηριότητα που τους άρεσε πολύ...


Τα παιδιά δραστηριοποιήθηκαν σε πολλά κινητικά παιχνίδια και δραματοποίησαν σκηνές από τη ζωή των Εσκιμώων..μας έδειξαν πώς χαιρετιούνται ακουμπώντας τις μύτες τους...

Το ταξίδι μας στις παγωμένες περιοχές της Ανταρκτικής και της Αρκτικής συνεχίζει με 
τα Ζώα των Πάγων.. 

Ασχοληθήκαμε με τον ΘαλάσσιοΊππο, την πολική αρκούδα, τον Αυτοκρατορικό πιγκουίνο, την αρκτική αλεπού, τον αρκτικό λαγό, την ερμίνα , το πολικό περιστέρι κ.α.. Είδαμε τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους, τι τρώνε, τι γεννούν, από τι κινδυνεύουν κ.α.
Μάθαμε πληροφορίες από το παρακάτω εκπαιδευτικό βίντεο.... 

Έπαιξαν διάφορα διαδικτυακά παιχνίδια με τα ζώα των πάγων.....
Τα παιδιά έκαναν διάφορες δραστηριότητες με θέμα τον πιγκουίνο όπως έγραψαν τα μέρη του σώματός του, σειροθέτησαν τον κύκλο ζωής του, έκαναν κατασκευές κ.α


Δραματοποιήσαμε ένα μουσικοκινητικό τραγούδι...


Με αφορμή το παραμύθι ¨Ο Μεγάλος Χνουδωτός" μιλήσαμε για την πολική αρκούδα...

 Έπειτα φτιάξαμε πολικές αρκούδες...

Επίσης ,τα παιδιά προσπάθησαν να αντιγράψουν λέξεις που αρχίζουν από το γράμμα Π π και από τις συλλαβές Πα, Πε, Πι Πο...αφού πρώτα σκέφτηκαν να πουν τις λέξεις, οι οποίες γράφτηκαν στα σώματα των χιονανθρώπων....






Γ' Πρωινό τμήμα

Η καινούρια χρονιά ξεκινά με αλλαγές για την ομάδα μας και για αρχή οι πρώτες μέρες μας βρήκαν να παίζουμε πολλά παιχνίδια γνωριμίας και ανάπτυξης κινητικών δεξιοτήτων. 


Μια και δημιουργούμε το ημερολόγιο της τάξης μας, δεν θα μπορούσε να λείπει ένα παιχνίδι γραμμάτων για τον μήνα ΙΑΝΟΥΑΡΙΟ. Πώς μπορούμε να συνεργαστούμε και να σχηματίσουμε αυτή τη λέξη;

Τέλος, με αφορμή την ιστορία της Κατιτή, του κοριτσιού που κατάφερε να νικήσει ένα λιοντάρι, τα παιδιά αναρωτήθηκαν τι θα έκαναν τα ίδια αν ήταν στην θέση της ηρωίδας. Έγιναν οι πρωταγωνιστές της δικής τους ιστορίας, δημιούργησαν το δικό τους λιοντάρι και βρήκαν τον δικό τους μοναδικό τρόπο για να το αντιμετωπίσουν! Με τη βοήθεια της νηπιαγωγού κατέγραψαν την ιστορία τους στον υπολογιστή και πληκτρολόγησαν το όνομά τους. 



Β΄ Πρωινό Τμήμα

Μαθαίνω το γράμμα Ι
Διαβάσαμε το ποίημα για το γράμμα Ι και τα παιδιά προσπάθησαν να εντοπίσουν τις λέξεις που αρχίζουν από τη φωνούλα Ι.



Στη συνέχεια καταγράψαμε λέξεις που αρχίζουν από το γράμμα Ι. Τα παιδιά εντόπισαν το γράμμα στο όνομα τους. Τα παιδιά πρότειναν να βρουν και άλλα γράμματα στις καρτέλες με τα ονόματα τους.











Τα παιδιά έκαναν αντιστοίχιση με καρτέλες με εικόνες και λέξεις που αρχίζουν από το γράμμα Ι.




 Είδαμε την ιστορία του Ιπτάμενου Ιπποπόταμου και στη συνέχεια τα παιδιά εντόπισαν λέξεις που αρχίζουν από το γράμμα Ι.




Διαβάσαμε το παραμύθι : ''Τα παιδιά του Χειμώνα '' και τα παιδιά ζωγράφισαν και έγραψαν το όνομα του Ιανουαρίου.



Μαθαίνω το γράμμα Γ

Τα παιδιά μαντεύουν λέξεις που ξεκινούν από το γράμμα Γ, τις καταγράφουμε και σχηματίζουν προτάσεις με λέξεις από το γράμμα Γ.












Χειμώνας

Συζητήσαμε για την εποχή του Χειμώνα και τα παιδιά εξέφρασαν τις απόψεις τους. Στη συνέχεια ζωγράφισαν και έκοψαν για να φτιάξουν το σπιτάκι του Χειμώνα.





Ομαδική κατασκευή

Τα παιδιά ζωγράφισαν εικόνες από την εποχή του Χειμώνα και έφτιαξαν το σπίτι του Χειμώνα.

















Τα ρούχα του Χειμώνα

Μιλήσαμε για τα ρούχα που φοράμε το Χειμώνα. Στη συνέχεια τα παιδιά χώρισαν τα ρούχα σε δύο κατηγορίες (καλοκαιρινά - χειμωνιάτικα) , αντιστοίχησαν  την εικόνα με τη λέξη , μέτρησαν και αντιστοίχησαν την ποσότητα με τον σωστό αριθμό.










Στη συνέχεια ένα παιδί περιέγραφε ένα ρούχο και το άλλο προσπαθούσε να μαντέψει ποιο είναι.


Τα παιδιά έπαιξαν παιχνίδια στον υπολογιστή (αντιστοίχιση ρούχου - χρώματος ,αντιστοίχιση εικόνας - λέξης)









Αντιγραφή λέξεων





Κατασκευή









Σύνθετες λέξεις












Ζώα σε χειμερία νάρκη


Τα παιδιά ταξινόμησαν τις εικόνες με τα ζώα , βρήκαν το αρχικό γράμμα των λέξεων, συνέθεσαν τις λέξεις και τέλος έφτιαξαν το δεντράκι με τον σκίουρο.
















Κατασκευή 




Πρώτη προσέγγιση της έννοιας της πρόσθεσης
















Ολοήμερο Τμήμα

Ομαδική κατασκευή με θέμα την εποχή του Χειμώνα






Ατομικές κατασκευές με τα ζώα του δάσους και των πόλων 









Γ Πρωινό τμήμα

Με την ομάδα μας αυτή την εβδομάδα καταγράψαμε τι γνωρίζουμε για τον Χειμώνα και τι θα θέλαμε να μάθουμε...

Και κάπως έτσι παρατηρήσαμε ποια ρούχα φοράμε το χειμώνα και κάναμε τα αντίστοιχα φύλλα εργασίας. 



Πώς δημιουργείται το χιόνι, ήταν μια από τις ερωτήσεις των παιδιών. Έτσι, διαβάσαμε το βιβλίο "Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει" και κάναμε ένα πείραμα για να παρατηρήσουμε τις ιδιότητες του νερού και πιο συγκεκριμένα το φαινόμενο της τήξης και της πήξης.



Αναζητήσαμε πληροφορίες στο διαδίκτυο, σχετικά με το πως δημιουργείται το φαινόμενο του χιονιού και με την βοήθεια της bee bot δημιουργήσαμε το ταμπλό με τον κύκλο του νερού ή στην συγκεκριμένη περίπτωση τον κύκλο του χιονιού. 


Αυτή την εβδομάδα ακόμη παίξαμε μουσικοκινητικά παιχνίδια γνωριμίας και ρυθμικής αγωγής και πραγματοποιήσαμε την δανειστική βιβλιοθήκη στην οποία υπεύθυνοι βιβλιοθηκονόμοι ήταν ο Βασίλης και η Λυδία Π.





Ολοκληρώνοντας την θεματική του χειμώνα ένα ακόμη ζήτημα που μας απασχόλησε είναι τα ζώα που πεύτουν σε χειμερία νάρκη. 
Παίξαμε παιχνίδι μνήμης στον υπολογιστή...




Αναζητήσαμε αινίγματα με αυτά τα ζώα και αποφασίσαμε να μελοποιήσουμε ένα από αυτά με τις δικές μας φωνές και μικρά μουσικά όργανα! Μπορείτε να μαντέψετε ποιο είναι;


























Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης του Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2023-2024) Σχολική Μονάδα: 21ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΥ - 905153...