Δευτέρα 27 Απριλίου 2020

ΦΤΙΑΧΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΝΟΙΞΗ


ΘΕΜΑ: ΦΤΙΑΧΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΝΟΙΞΗ
«Την άνοιξη αν δεν την βρεις … την φτιάχνεις»
Οδυσσέας Ελύτης

Στόχοι:
*    Να γνωρίσουν τα παιδιά τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της άνοιξης και να την ξεχωρίσουν από τις άλλες εποχές.
*    Να δημιουργήσουν δική τους αφίσα για την άνοιξη και να στολίσουν το δωμάτιο τους.
1η δραστηριότητα:
Υλικά: χαρτόνι ή χαρτί Α4, μαρκαδόροι
Αφόρμηση: Μπορείτε να ρωτήσετε τα παιδιά αν έχουν παρατηρήσει :
-          Τι αλλαγές έχει φέρει η άνοιξη στο περιβάλλον;
-          Πώς ντυνόμαστε;
-          Τι τρώμε;
-          Πώς αισθανόμαστε;
-          Τι διαφορετικό κάνουμε που δεν το κάναμε το χειμώνα;
Παίρνουμε απαντήσεις.
Ανάπτυξη δραστηριότητας: Προτείνετε στα παιδιά να μελετήσετε την άνοιξη με τις πέντε σας αισθήσεις. Σε ένα χαρτόνι ή χαρτί Α4 σχηματίστε δύο στήλες. Στη μία στήλη ζωγραφίζετε τις αισθήσεις και γράφετε την αντίστοιχη λέξη από κάτω
(για παράδειγμα ζωγραφίζετε δύο μάτια και γράφετε από κάτω την λέξη όραση) και στην άλλη στήλη ζητήστε από τα παιδιά να σκεφτούνε και να σας πούνε:
-          Τι βλέπουμε την άνοιξη (όραση);
-          Τι μυρίζουμε (όσφρηση);
-          Τι ακούμε (ακοή);
-          Τι αγγίζουμε (αφή);
Το παιδί γράφει στο χαρτόνι όπως μπορεί αυτό που σκέφτηκε.

2η δραστηριότητα:
Υλικά: χαρτόνι ή χαρτί Α4, σφουγγαράκια, πιρούνια, ρολά από χαρτί υγείας, χρώματα ζωγραφικής.
Ανάπτυξη δραστηριότητας: Μπορείτε να δείξετε στα παιδιά πίνακες γνωστών ζωγράφων που απεικονίζουν λουλούδια, λαχανικά, δέντρα (στον ηλεκτρονικό υπολογιστή, ενδεικτικά σας παραθέτουμε και εμείς στο παράρτημα). Ζητήστε να σας περιγράψουν τις εικόνες.
-          Τι απεικονίζουν;
-          Τι χρώματα έχουν χρησιμοποιήσει οι ζωγράφοι;
-          Γιατί να διαλέξουν αυτά τα φυτά να ζωγραφίσουν;
-          Υπάρχει κάτι άλλο στον πίνακα;
-          Πώς αισθάνεστε την ώρα που κοιτάζετε τον πίνακα;
-          Ποιος σας αρέσει περισσότερο
-          Γιατί;
Ζητήστε από τα παιδιά να συγκρίνουνε τους πίνακες και να βρουν ομοιότητες και διαφορές.
-          Χρησιμοποιούν όλοι έντονα χρώματα;
-          Είναι ανοιχτά ή σκούρα τα χρώματα που χρησιμοποιούν;
-          Πώς έχει ζωγραφίσει ο κάθε καλλιτέχνης τον πίνακά του;
Στη συνέχεια προτείνετε στα παιδιά να δημιουργήσετε τη δική σας αφίσα – πίνακα για να καλωσορίσετε την άνοιξη και να στολίσετε το σπίτι σας. Τοποθετήστε το χαρτί και χρώματα ζωγραφικής σε ένα μεγάλο τραπέζι και καλέστε τα παιδιά να ζωγραφίσουν την άνοιξη όπως τη φαντάζονται. Για να σχηματίσουν τα πέταλα των λουλουδιών μπορούν να χρησιμοποιήσουν πιρούνια, ρολά από χαρτί υγείας και σφουγγαράκια κομμένα σε μικρά κομμάτια.


3η δραστηριότητα:
Υλικά: ηλεκτρονικός υπολογιστής, διαθέσιμα μουσικά όργανα, υφάσματα διαφόρων χρωμάτων
Θεατρικό παιχνίδι: Η άνοιξη άργησε να έρθει στην εξοχή τι θα κάνουν τα ζωάκια, οι μέλισσες, οι πεταλούδες και τα λουλούδια για να την πείσουν να έρθει νωρίτερα. Προτείνεται στα παιδιά να σκεφτούνε λύσεις για να λυθεί το πρόβλημα αυτό. Για παράδειγμα, οι μέλισσες κάνουν συμβούλιο και αποφασίζουν να της στείλουν μέλι να την γλυκάνουν, οι πεταλούδες αποφασίζουν να κάνουν έναν όμορφο χορό πετώντας για να τους δει η άνοιξη και να έρθει, τα λουλούδια ραντίζουν το χώρο με τα υπέροχα αρώματα τους για να τα μυρίσει η άνοιξη και να βιαστεί, τα πουλιά μπορεί να παίξουν μια μελωδία με τα μουσικά τους όργανα για να ακούσει η άνοιξη και να μην μπορεί να αντισταθεί. Το παιχνίδι ξεκινάει με την μουσική του Βιβάλντι, συγκεκριμένα την «ΆΝΟΙΞΗ» (παρατίθεται στο παράρτημα) και η αποστολή για τον ερχομό της άνοιξης αρχίζει.
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ

1η δραστηριότητα:

2η δραστηριότητα:
Πίνακες ζωγράφων



                           (Πηγή: https://antikleidi.com/2014/03/27/15paintprimavera/)

Ο δικός μας πίνακας για την Άνοιξη

3η δραστηριότητα: 

Η «Άνοιξη» του Βιβάλντι



  (Πηγή:  https://www.youtube.com/watch?v=jTxiZ6epXP0)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης του Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2023-2024) Σχολική Μονάδα: 21ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΥ - 905153...