Τρίτη 7 Απριλίου 2020

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΔΡΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ


*
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΔΡΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΠΙΤΙ

*       Με την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών (υπολογιστής, κινητό κ.ά.) μπορείτε μαζί με τα παιδιά να τραβήξετε ένα βιντεάκι με πρωταγωνιστές τα ίδια τα παιδιά, στο οποίο θα παρουσιάζουν απλές ασκήσεις γυμναστικής και μπορούν να τις περιγράφουν κιόλας (εξάσκηση σωματικής δραστηριότητας, εμπλουτισμός προφορικού λόγου).
       Ευκαιρία για ελεύθερη έκφραση και αυτοσχεδιασμό με μουσική. Ακούγοντας ένα μουσικό κομμάτι το παιδί χορεύει και κινείται ελεύθερα στον χώρο όπως εκείνο επιθυμεί. Επέκταση της δραστηριότητας θα μπορούσε να είναι η αποτύπωση του εαυτού του παιδιού και των συναισθημάτων του μέσω της ζωγραφικής.
*       Παιχνίδια με στεφάνια. Αφού στήσουμε διάφορα στεφάνια στο πάτωμα (αν δεν έχουμε τα δημιουργούμε με χαρτοταινία), ενθαρρύνουμε το παιδί να ακολουθήσει διάφορες διαδρομές οι οποίες να περιλαμβάνουν περπάτημα, πήδημα, τρέξιμο, αναπήδηση. Μπορούμε να ενισχύσουμε την δραστηριότητα με διάφορα εμπόδια (για παράδειγμα με μαξιλάρια) τα οποία το παιδί θα πρέπει να αποφύγει (χωρικές έννοιες, ενίσχυση αδρής κινητικότητας, ενθάρρυνση για σύνθετη σκέψη).
*       Με έναυσμα ένα βιβλίο για τα ζώα ή ένα εκπαιδευτικό βίντεο για τα ζώα παίζουμε μαζί με το παιδί. Το ενθαρρύνουμε να περπατάει όπως διάφορα ζώα (βαριά σαν ελέφαντας, αδέξια όπως η πάπια, αθόρυβα όπως το ποντίκι, αργά σαν τη χελώνα κ.ά.). Επιτυγχάνονται έτσι η βελτίωση της αδρής κινητικότητας καθώς και η καλύτερη κατανόηση της στάσης του σώματός του).
*       Παιχνίδι συνεργασίας με τα παιδιά: Ανασηκώστε τα πόδια του παιδιού και ενθαρρύνετέ το να περπατήσει με τα χέρια.
*       Δημιουργούμε δύο γραμμές στο πάτωμα με κιμωλία ή σχοινί ή με κάτι άλλο που να απέχουν μεταξύ τους είκοσι εκατοστά και να έχουν μήκος τρία περίπου μέτρα. Το παιδί πρέπει να περπατήσει ανάμεσα σε αυτές τις γραμμές χωρίς να τις αγγίξει. Μπορεί να επαναλάβει πηγαίνοντας προς τα πίσω.
*        «Βόλεϊ με πόδια». Μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τον ενήλικα με ένα παιδί ή με μικρή ομάδα παιδιών, ανάλογα με τις ανάγκες και τις δυνατότητες. Το μόνο που χρειαζόμαστε είναι ένα μπαλόνι, το οποίο πετάμε ο ένας στον άλλο χρησιμοποιώντας μόνο τα πόδια μας και στηρίζοντας το υπόλοιπο σώμα μας με τα χέρια.
*       Μπορείτε να κάνετε παρέα τις δουλειές του σπιτιού . Η προσπάθεια και η συμμετοχή του παιδιού είναι που μετρούν, ανεξαρτήτως αποτελέσματος. Δραστηριότητες που απαιτούν τράβηγμα, σπρώξιμο και έντονη δράση ενδυναμώνουν τους μύες και τις αρθρώσεις. Έτσι λειτουργούν ενισχυτικά, ρυθμίζουν και οργανώνουν. Το παιδί μπορεί να τοποθετήσει τα βιβλία στη βιβλιοθήκη, να βάλει τα παιχνίδια στο κουτί κ.ά. Άλλωστε οι δουλειές δεν τελειώνουν ποτέ! Καλό παιχνίδι...!!!
Πηγή: Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα e-me

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης του Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2023-2024) Σχολική Μονάδα: 21ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΥ - 905153...