Δευτέρα 9 Οκτωβρίου 2023

Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης του Έργου της Σχολικής Μονάδας για το σχ. έτος 2022-2023

                   


                                                                

 

Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης του Έργου της Σχολικής Μονάδας

Σχολική Μονάδα: 21ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΥ - 9051531

Σχολικό Έτος: 2022 - 2023 Ημερομηνία Εξαγωγής: 09/10/2023

 

Α. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ



Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση

(Αξιολόγηση: 10)

Όσον αφορά τον Άξονα Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση στο πλαίσιο της Παιδαγωγικής και Μαθησιακής λειτουργίας οι καταγραφές αναφέρονται στον ποιοτικό σχεδιασμό και υλοποίηση ποικίλων διαφοροποιημένων δραστηριοτήτων με σκοπό να επιτευχθεί η ολόπλευρη ανάπτυξη των νηπίων και να ενισχυθούν οι ικανότητές τους. Ακόμα, αναδεικνύεται η  υιοθέτηση  διδακτικών  μεθόδων  που  λαμβάνει  υπόψιν  τα  ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των νηπίων και η αξιοποίηση  των  διαθέσιμων  πόρων.  Ενδιαφέρον  στοιχείο  αποτελεί  η εφαρμογή καινοτόμων διδακτικών πρακτικών και νέων θεματικών κύκλων με την εισαγωγή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και της αγγλικής γλώσσας καθώς και την αξιοποίησης των Ευρωπαϊκών προγραμμάτων. Επίσης σημαντική είναι και η παρακολούθηση της προόδου των νηπίων μέσω της τήρησης ατομικών φακέλων.

 

Σχολική διαρροή - φοίτηση

(Αξιολόγηση: 10)

Στο συγκεκριμένο άξονα Σχολικής διαρροής και φοίτησης φαίνεται να αναπτύχθηκαν πρακτικές του σχολείου για την παρακολούθηση της φοίτησης των νηπίων και τη διασφάλιση της συστηματικής παρακολούθησης του προγράμματος από όλα τα νήπια. Το φαινόμενο της σχολικής διαρροής δεν παρατηρήθηκε. Επίσης, θα ήταν ενδιαφέρον να μας αναφέρατε τις δράσεις σας (στον άξονα Σχέσεις Σχολείου-Οικογένειας αναφέρεται ότι υπήρξαν κάποιες δράσεις) για την ομαλή μετάβαση των μαθητών/-τριών προς το Δημοτικό , καθώς ο συγκεκριμένος άξονας αναφέρεται και σε αυτή τη σχολική παράμετρο που είναι ιδιαίτερα σημαντική στο νηπιαγωγείο.

 

Σχέσεις   μεταξύ   μαθητών   /   μαθητριών


(Αξιολόγηση: 10)

Οι καταγραφές στον άξονα αυτό αναδεικνύουν την οργάνωση ιδιαίτερα ενδιαφερουσών δράσεων που ευνοούν τη βελτίωση του παιδαγωγικού κλίματος και συμβάλλουν στην οικοδόμηση συνεργατικών σχέσεων μεταξύ των νηπίων. Με γνώμονα την ομαλή λειτουργία της σχολικής μονάδας ενθαρρύνθηκαν τα νήπια στη διαχείριση των συγκρούσεων με ευαισθησία και διακριτικότητα αλλά και την απαιτούμενη συνέπεια. Ακόμη, σχεδιάστηκαν και εφαρμόστηκαν πρακτικές για την ενίσχυση των διαύλων επικοινωνίας, αλληλοβοήθειας, αλληλοκατανόησης παρέχοντας την ευκαιρία στα νήπια να καλλιεργήσουν την εμπιστοσύνη, την αλληλοκατανόηση και την ενσυναίσθηση.


Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών και εκπαιδευτικών

(Αξιολόγηση: 10)

Στον άξονα που αφορά τις σχέσεις μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών αναδεικνύεται από τις καταγραφές ότι το νηπιαγωγείο μεριμνά για τη δημιουργία ενός ασφαλούς περιβάλλοντος για όλα τα νήπια αποδίδοντας ιδιαίτερη σημασία στο ρόλο των κανόνων και του προσωπικού παραδείγματος των ίδιων των εκπαιδευτικών. Επιπλέον, διαφαίνεται ότι τα μέλη της σχολικής μονάδας συνεργάζονται για τη δημιουργία ενός κοινού πλαισίου διαμόρφωσης του κανονισμού λειτουργίας της τάξης και ρύθμισης των κανόνων σχολικής ζωής και διευθέτησης των καθημερινών προβλημάτων της σχολικής κοινότητας μέσα σε ένα κλίμα αποδοχής, συναίνεσης και συνεργασίας.


Σχέσεις σχολείου - οικογένειας

(Αξιολόγηση: 10)

Στον άξονα αυτό αναφέρεται η σταθερή επικοινωνία με τους γονείς των νηπίων και η ενημέρωσή τους για διάφορα θέματα που αφορούν τη λειτουργία του σχολείου , γεγονός που συμβάλλει ιδιαίτερα στην ανάπτυξη καλών σχέσεων σχολείου-οικογένειας. Οι πρακτικές ενίσχυσης της συνεργασίας σχολείου οικογένειας έδωσαν τη δυνατότητα να ενισχυθούν περαιτέρω οι σχέσεις μεταξύ τους. Επιπλέον, οι γονείς είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν ενεργά διασφαλίζοντας έτσι τη δημιουργία κλίματος συνεργασίας, αλληλοεκτίμησης και αλληλοκατανόησης.



 

Ηγεσία - Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας

(Αξιολόγηση: 10)

 Οι καταγραφές στον άξονα που αφορά την ηγεσία και την οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας δείχνουν ότι η Διεύθυνση μαζί με όλους τους εκπαιδευτικούς του σχολείου αξιοποίησε χρήσιμες και αποτελεσματικές πρακτικές για το συντονισμό της σχολικής ζωής καθώς και διαδικασίες που προώθησαν την επικοινωνία, τη συνεργασία, τη συμμετοχή και τη συλλογική δράση των μελών της σχολικής κοινότητας.

 

Σχολείο και κοινότητα

(Αξιολόγηση: 10)

Η καταγραφή στο συγκεκριμένο άξονα αναδεικνύει τις ενέργειες που έγιναν και τις προσπάθειες που καταβλήθηκαν προκειμένου να συνδεθεί το έργο του νηπιαγωγείου με την ευρύτερη σχολική κοινότητα και διάφορους φορείς συμβάλλοντας έτσι στην εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας. Επιπλέον, διαφαίνονται οι ενέργειες που έγιναν και οι πρωτοβουλίες που αναπτύχθηκαν για την ενίσχυση των σχέσεων και την προώθηση της συνεργασίας μεταξύ του σχολείου με άλλα σχολεία.



Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις

(Αξιολόγηση: 10)

Υπογραμμίζεται το ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών για την επιμόρφωσή τους και τη συμμετοχή τους σε επιμορφωτικές δράσεις.

 

Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα


(Αξιολόγηση: 10)


Ο συγκεκριμένος άξονας Συμμετοχής  των  εκπαιδευτικών  σε  εθνικά  και  ευρωπαϊκά  προγράμματα αφορά την ενίσχυση των γνώσεων και δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών σε ευρύτερα θέματα, μέσα από τη συμμετοχή σε δίκτυα και εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα (Erasmus, e-twinning κ.λπ.). Η επαφή με άλλα περιβάλλοντα μάθησης έχει ως στόχο την ευελιξία και δημιουργικότητα των εκπαιδευτικών και την επαφή τους με νέες διδακτικές και παιδαγωγικές προσεγγίσεις και με διαδικασίες και πρακτικές για τη βελτίωση των λειτουργιών της σχολικής μονάδας, τη συνεργασία με άλλα σχολεία για τον  σχεδιασμό  προγραμμάτων,  τη βελτίωση των πρακτικών τους, την αντιμετώπιση δυσκολιών και τη διάχυση καλών πρακτικών, τη συνεργασία με εκπαιδευτικούς από άλλες σχολικές μονάδες της χώρας ή  του  εξωτερικού  στο  πλαίσιο  υλοποίησης ευρωπαϊκών ή άλλων εγκεκριμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Πιστεύουμε ότι τα προγράμματα που συμμετείχατε σας έδωσαν πολλά από τα παραπάνω εφόδια.

 

Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ


Θετικά σημεία

Αποτιμώντας το σύνολο των αξόνων που αφορούν την Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία της σχολικής μονάδας διαπιστώνεται ότι υπάρχει αμέριστο ενδιαφέρον από πλευράς εκπαιδευτικών για την υιοθέτηση καινοτόμων πρακτικών και διαμορφώνονται οι κατάλληλες συνθήκες που υποστηρίζουν κι ενισχύουν πρωτοβουλίες για συμμετοχή των νηπίων σε προγράμματα και δράσεις που άπτονται των ενδιαφερόντων τους. Οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας φροντίζουν με την ποιότητα του έργου τους για τη συστηματική και αποτελεσματική παρακολούθηση της φοίτησης των νηπίων. Αναφορικά με τις σχέσεις όπως οικοδομούνται στο πλαίσιο της σχολικής μονάδας διασφαλίζονται οι προϋποθέσεις για τη δημιουργία θετικού κλίματος.

Σημεία προς βελτίωση

Δεν υπάρχουν παρατηρήσεις.

 

Προτάσεις προς βελτίωση

Δεν υπάρχουν παρατηρήσεις.


Θετικά σημεία


Εστιάζοντας στον άξονα που αφορά την οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας διακρίνεται η αξιοποίηση αποτελεσματικών πρακτικών και διαδικασιών από τη Διεύθυνση και το εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου για το συντονισμό της σχολικής ζωής, την ανάπτυξη επικοινωνίας και συνεργασίας των μελών της σχολικής κοινότητας. Θετικό σημείο ακόμα οι ενέργειες που έγιναν και οι πρωτοβουλίες που αναπτύχθηκαν για την ενίσχυση των σχέσεων και την προώθηση της συνεργασίας του σχολείου με άλλα σχολεία και κοινωνικούς φορείς της τοπικής και ευρύτερης κοινωνίας.


Σημεία προς βελτίωση

Σχετικά με τα σημεία προς βελτίωση θα συμφωνούσαμε μαζί σας και θα προτείναμε την ανάπτυξη περαιτέρω δικτύων συνεργασίας με φορείς της τοπικής κοινωνίας και με όμορα σχολεία για ανταλλαγή καλών πρακτικών και εκπαιδευτικού υλικού.

 

Προτάσεις προς βελτίωση

Στις προτάσεις προς βελτίωση θα συμπεριλαμβάναμε την εξωστρέφεια και τη διάχυση καλών πρακτικών προς την κοινότητα.



 

Θετικά σημεία

Βασικό θετικό σημείο στο συγκεκριμένο άξονα αναδεικνύεται το ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών για τη συμμετοχή τους σε επιμορφωτικές δράσεις.

 

Σημεία προς βελτίωση

Ο προγραμματισμός των επιμορφωτικών δράσεων να είναι μια λειτουργία που να εντάσσεται στο συλλογικό προγραμματισμό του σχολείου, στους στόχους που θέτει και στις προτεραιότητες.


Προτάσεις προς βελτίωση

Οι επιμορφωτικές δράσεις που θα συμμετέχετε θα μπορούσαν να διευρυνθούν σε επίπεδο ομάδας σχολείων με στοχευμένη θεματική και μορφή υλοποίησης (δια ζώσης ή εξ αποστάσεως) που θα ανταποκρίνονται στις εξατομικευμένες σας ανάγκες και θα συμβάλλουν σε μία αποτελεσματική και υποστηρικτική κοινότητα πρακτικής.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης του Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2023-2024) Σχολική Μονάδα: 21ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΥ - 905153...