Δευτέρα 19 Φεβρουαρίου 2024

To ανθρώπινο σώμα & οι λειτουργίες του.


 Α' Πρωινό Τμήμα



Το επόμενο θέμα που αρχίσαμε να αναλύουμε με τους μαθητές μας, είναι "Η γνωριμία με το ανθρώπινο σώμα και οι λειτουργίες του". Το συνδέσαμε με την προηγούμενη θεματική ενότητα τις Α' Βοήθειες και τους τραυματισμούς - ατυχήματα που συμβαίνουν στο σώμα μας.

Καταγράφηκαν στο ιστόγραμμα οι προ υπάρχουσες γνώσεις των παιδιών με τον καταιγισμό των ιδεών και μέσα από βιβλία και φωτογραφικό υλικό ξεκινήσαμε να αναλύουμε το θέμα μας. Μιλήσαμε για το ότι οι άνθρωποι είναι διαφορετικοί ως προς τα εξωτερικά χαρακτηριστικά τους, το χρώμα τους, το ύψος τους, το φύλο, την ηλικία τους κ.α.




Τα παιδιά κατανόησαν τις 5 αισθήσεις τους την ακοή, την όσφρηση, τη γεύση, την όραση και την αφή μέσα από παιχνίδια κινητικά μέσα στην τάξη . Δόθηκε ένα μικρό καθρεφτάκι στα παιδιά όπου παρατήρησαν τα μάτια τους, τα αυτιά τους, τη μύτη , τα χέρια και τη γλώσσα τους..

Παρακολούθησαν κουκλοθέατρο με την κα Ακοή, την κα Όσφρηση, την κα Γεύση , την κα Αφή και την κα Όραση.




Πειραματίστηκαν με διάφορα υλικά ως προς τη γεύση  : γλυκιά, ξινή, αλμυρή και πικρή.
Άγγιξαν διάφορες υφές για να κατανοήσουν την αίσθηση της αφής: σκληρό, μαλακό, απαλό, τραχύ...

Είδαμε πόσα μέρη στο σώμα μας είναι ένα και πόσα δύο....


Στη συνέχεια , τα παιδιά σχεδίασαν το περίγραμμα  ενός συμμαθητή τους και έγραψαν τα μέρη του σώματός τους....




Συζητήσαμε για το Σκελετικό σύστημα του σώματός μας...κάναμε υποθέσεις όπως "τι θα συνέβαινε αν δεν είχαμε κόκκαλα?", "θα μπορούσαμε να κινηθούμε?" "θα στεκόμασταν όρθιοι?" κ.α
Τα παιδιά συναρμολόγησαν  το δικό τους σκελετό...


Τα παιδιά ζωγράφισαν το ανθρώπινο σώμα....

 Eπίσης τα παιδιά ετοίμασαν ένα βιβλίο για το ανθρώπινο σώμα....



Tα παιδιά σε ομάδες ασχολήθηκαν με επιτραπέζια παιχνίδια και παζλ σχετικά με το σώμα.







Συνεχίζεται....



Β΄ Πρωινό Τμήμα



Διαβάσαμε τα παρακάτω βιβλία και μάθαμε για τα εσωτερικά και εξωτερικά όργανα του ανθρώπινου σώματος και τις λειτουργίες τους.





Παρακολουθήσαμε τα παρακάτω βίντεο για την λειτουργία του ανθρώπινου σώματος.








Μιλήσαμε για τα εξωτερικά όργανα του σώματος και στη συνέχεια τα παιδιά προσπάθησαν να βρουν το αρχικό γράμμα των λέξεων. Συλλαβίσαμε τις λέξεις και βρήκαμε ποια λέξη είναι μεγαλύτερη και ποια μικρότερη.




Στη συνέχεια τα παιδιά ζωγράφισαν τα χαρακτηριστικά του προσώπου τους.(Χρώμα ματιών , χρώμα ματιών κτλ.)





Τα παιδιά ζωγράφισαν το εσωτερικό του ανθρώπινου σώματος.






Σχεδιάσαμε το   περίγραμμα του σώματος και τοποθετήσαμε τα εσωτερικά όργανα του σώματος.








Τα παιδιά άκουσαν τον χτύπο της καρδιάς ενός συμμαθητή τους χρησιμοποιώντας ένα στηθοσκόπιο.








Τα παιδιά έπαιξαν παιχνίδια στον Η/Υ καθώς και ένα κινητικό παιχνίδι με τον τροχό .














Γ Πρωινό Τμήμα

Ως συνέχεια του project για της πρώτες βοήθειες, το επόμενο θέμα που αποφασίσαμε να διερευνήσουμε είναι το ανθρώπινο σώμα, οι λειτουργίες και οι ανάγκες του. Για αρχή επεξεργαστήκαμε το ζήτημα των ορίων και τον σεβασμό που οφείλουμε να δείχνουμε στο δικό μας σώμα αλλά και το σώμα των άλλων ανθρώπων. Δημιουργήσαμε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι με κάρτες, και συζητήσαμε για τους τρόπους που μπορούμε να αντιδράσουμε όταν κάποιος παραβιάζει τα όρια μας. 




Στην συνέχεια, κάναμε κινητικά και μουσικά παιχνίδια και παρατηρήσαμε πως αντιδρά στο σώμα μας. 





Αναζητήσαμε πληροφορίες στα βιβλία του σχολείου και είδαμε από ποια μέρη αποτελείται το ανθρώπινο σώμα. Ανακαλύψαμε πως για να κινηθούμε το σώμα μας αξιοποιεί τρία διαφορετικά συστήματα: το σκελετικό σύστημα, το μυϊκό σύστημα και το νευρικό σύστημα. 




Και κάπως έτσι αφού αναζητήσαμε τις ονομασίες και αναπαραστήσαμε τα κόκαλα, τους μύες και τους νευρώνες, με αφορμή τη γιορτή των αποκριών μεταμορφωθήκαμε και εμείς σε σκελετούς και το διασκεδάσαμε πολύ!








Τέλος, για να ολοκληρώσουμε αυτή την ενότητα, δημιουργήσαμε το δικό μας επιτραπέζιο παιχνίδι. Φτιάξαμε το ταμπλό και χρωματίσαμε τα τετραγωνάκια δημιουργώντας ένα χρωματικό μοτίβο. Ετοιμάσαμε τις κάρτες εντολών που έχουν έξι διαφορετικές κατηγορίες. Μια κατηγορία περιέχει ερωτήσεις και εντολές σχετικά με το σκελετικό σύστημα, η επόμενη για το μυϊκό σύστημα, το νευρικό, το πεπτικό, το κυκλοφορικό και τέλος το αναπνευστικό σύστημα. Κερδίζει όποια ομάδα τερματίσει πρώτη! 








 






















Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης του Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2023-2024) Σχολική Μονάδα: 21ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΥ - 905153...