Δευτέρα 1 Απριλίου 2024

Η Άνοιξη μέσα από τα μάτια των παιδιών

Α' Πρωινό Τμήμα

Aσχοληθήκαμε με τα λουλούδια και τι χρειάζεται ένα φυτό για να μπορέσει να μεγαλώσει. Τα παιδιά έπαιξαν διαδικτυακά παιχνίδια και έφτιαξαν μια όμορφη κατασκευή.




Ακολούθησε μια μικρή αναφορά στο αγαπημένο δέντρο " Η Αμυγδαλιά" ,που αν και λίγο καθυστερημένα είπαμε να το συνδέσουμε με την άνοιξη και τα λουλούδια... Γι' αυτό δείξαμε φωτογραφικό υλικό στα παιδιά και συζητήσαμε για το φυλλοβόλο αυτό δέντρο. Είδαμε τα στάδια ωρίμανσης του καρπού της ,που είναι τα αμύγδαλα..


Τα παιδιά έγραψαν τη λέξη αμυγδαλιά, μέτρησαν τις συλλαβές και τα γράμματα της λέξης...μετά έφτιαξαν ένα παζλ τοποθετώντας τα γράμματα της λέξης στη σωστή σειρά...


Ασχοληθήκαμε και αναλύσαμε τον πίνακα ζωγραφικής του Van Gogh "Το κλαδί της αμυγδαλιάς" και τα παιδιά το αποτύπωσαν με τη δική τους φαντασία σε φύλλο εργασίας...


                              Μάθαμε ένα αίνιγμα κι ένα γλωσσοδέτη για τη αμυγδαλιά....



                                       Επίσης διαβάσαμε το Μύθο της Αμυγδαλιάς...

                                     Τέλος ,τα παιδιά έφτιαξαν τη δική τους αμυγδαλιά...



                      Παράλληλα, καλοσώρισαμε το μήνα Απρίλιο  με ένα τραγούδι..


            Μάθαμε μέσα από το παρακάτω βίντεο τα ήθη και τα έθιμα του Απριλίου..


                                    Ακούσαμε το παραμύθι "Ο Ψεύτης βοσκός"



                            2 Aπριλίου- Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου


                                        Από το 1966, στις 2 Απριλίου,                                      
γιορτάζεται σε όλο τον κόσμο η
Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου με
σκοπό να εμπνεύσει στα παιδιά την
αγάπη για το διάβασμα και να
προκαλέσει την προσοχή των
μεγαλυτέρων στο παιδικό βιβλίο.Η
ημέρα δεν επελέγη τυχαία από τη
Διεθνή Οργάνωση Βιβλίων για τη
Νεότητα καθώς συμπίπτει με την
ημερομηνία γέννησης του
μεγαλύτερου παραμυθά όλων των
εποχών, του Δανού Χανς Κρίστιαν
Άντερσεν.


Δανός συγγραφέας και ποιητής,
πασίγνωστος σ’ όλο τον κόσμο για τα
παραμύθια του. Γιος ενός παπουτσή
και μιας πλύστρας, ο Χανς Κρίστιαν
Άντερσεν (Hans Christian Andersen) γεννήθηκε
στις 2 Απριλίου του 1805 στην πόλη
Οντένσε. Έμεινε ορφανός από πατέρα
στα 11 του χρόνια και έκανε διάφορες
δουλειές για να τα φέρει βόλτα αυτός
και η μητέρα του. Το σχολείο ήταν μια
πολυτέλεια για τον μικρό Χανς
Κρίστιαν. Κατάφερε όμως να κάνει το
όνειρό του πραγματικότητα: να γράφει
παραμύθια! Το όνομά του μπορεί να μην
σας είναι γνωστό αλλά τα παραμύθια
του σίγουρα τα γνωρίζετε.


Μερικά από τα παραμύθια του είναι....





Τα παιδιά ανέφεραν το αγαπημένο τους παραμύθι και διαπιστώσαμε ότι τα περισσότερα ήταν των αδερφών Γκριμ και του Άντερσεν...Είδαν παραμύθια αυτών των συγγραφέων ,τα ξεφυλλίσανε ,διηγήθηκαν και ζωγράφισαν το δικό τους αγαπημένο παραμύθι...




Συζητήσαμε ότι για να δημιουργηθεί ένα
βιβλίο χρειάζεται ένας
συγγραφέας, αυτός θα
σκεφτεί και θα γράψει την
ιστορία. Ένας εικονογράφος,
αυτός θα ζωγραφίσει τις
εικόνες που θα συνοδεύουν
το κείμενο. Και τέλος ο
εκδότης, ο οποίος θα τυπώσει
και θα προωθήσει το βιβλίο
στους αναγνώστες, δηλαδή
σ'εμάς που θα διαβάσουμε το
βιβλίο.  

Τέλος, το κάθε παιδί έφτιαξε το δικό του σελιδοδείκτη για να το χρησιμοποιήσει στο βιβλίο που δανείζεται κάθε Παρασκευή από το νηπιαγωγείο...
Οι παρακάτω δημιουργίες τους...




  ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΑ ΕΝΤΟΜΑ

Συζητήσαμε με τα παιδιά "Τι είναι έντομο?" ,"Ποια έντομα γνωρίζουν", "Ποια είναι τα χαρακτηριστικά των εντόμων?", κ.α .Είδαμε φωτογραφικό υλικό σχετικό με το θέμα μας και προσπαθήσαμε να το αναλύσουμε...

 Τα παιδιά έμαθαν ότι  συχνά τα σώματα των εντόμων 
είναι  χωρισμένα σε πολλά διακριτά τμήματα/
τομές. Οι τομές στο σώμα των εντόμων  είναι το
κεφάλι, ο θώρακας και η κοιλιά.

Μιλήσαμε για τα ωφέλιμα και τα βλαβερά έντομα και παίξαμε διαδικτυακά παιχνίδια πάνω σε αυτή τη θεματική.


Ύστερα ομαδοποιήσαμε τα έντομα σε αυτά που πετούν, περπατούν και πηδούν...


Ακούσαμε ήχους εντόμων και προσπαθήσαμε να ανακαλύψουμε ποιο έντομο ήταν κάθε φορά...

Μάθαμε αινίγματα για τα έντομα και συμφωνήσαμε με τα παιδιά να επανέλθουμε σε επόμενο μάθημα φέρνοντας στην τάξη μας το ρομποτάκι μας τη beebot για να βρει τη λύση στα αινίγματα.


Με αφορμή ένα βίντεο του National Geographic τα παιδιά είδαν τη διαδικασία μεταμόρφωσης της κάμπιας σε πεταλούδα... 


Συζητήσαμε για τον κύκλο ζωής της πεταλούδας...και κάναμε φύλλα εργασίας καθώς και μια όμορφη κατασκευή όπου τα παιδιά τοποθέτησαν στη σωστή σειρά τα στάδια ζωής αυτού του εντόμου..

Επίσης, μιλήσαμε για τα μέρη του σώματος της πεταλούδας και τα παιδιά έγραψαν με μικρά και κεφαλαία γράμματα τη λέξη ΠΕΤΑΛΟΥΔΑ...


Επίσης είδαμε πολύχρωμες, πλουμιστές πεταλούδες από το φωτογραφικό υλικό της τάξης μας...
Εικόνα που περιέχει έντομο

Περιγραφή που δημιουργήθηκε αυτόματα
Εικόνα που περιέχει δέντρο, υπαίθριος, έντομο, πολύχρωμος

Περιγραφή που δημιουργήθηκε αυτόματαΕικόνα που περιέχει έντομο

Περιγραφή που δημιουργήθηκε αυτόματα

Εικόνα που περιέχει κόσμος, υπαίθριος, φυτό, λουλούδι

Περιγραφή που δημιουργήθηκε αυτόματα

Με αφορμή το παραμύθι " Η Λίτσα η Πασχαλίτσα" ασχοληθήκαμε με ένα ακόμη αγαπημένο έντομο των παιδιών την ΠΑΣΧΑΛΙΤΣΑ..
Αφού το διαβάσαμε ,είδαμε και το παρακάτω βίντεο...



Μιλήσαμε κι εδώ για τον κύκλο ζωής της πασχαλίτσας, είδαμε την ανατομία του εντόμου κ.α

Κάναμε και το παρακάτω φύλλο εργασίας.....

Μάθαμε ότι υπάρχουν διάφορα είδη πασχαλίτσας με διαφορετικά χρώματα και σχέδια.. τα παιδιά κατάλαβαν ότι πλέον το έντομο αυτό δεν είναι μόνο κόκκινο με μαύρες βούλες και αυτό το διαπίστωσαν παρατηρώντας φωτογραφικό υλικό.







Μετά από την πεταλούδα και την πασχαλίτσα προχωρήσαμε στη θαυμαστή κοινωνία των ΜΥΡΜΗΓΚΙΩΝ


 Ξεκινήσαμε με δυο αινίγματα για τα εργατικά μυρμήγκια...

Είναι έντομο μικρό, μα διαθέτει και στρατό, νοσοκόμες, γεωργούς, κτηνοτρόφους και φρουρούς. Τι είναι; (Το μυρμήγκι)

Ένα μαντρί, παλιό μαντρί, χιλιάδες πρόβατα χωρά ειμ’ αρνιού ποδάρι δε χωράει.

Τι είναι; (Η μυρμηγκοφωλιά)

Τα μυρμήγκια είναι και αυτά έντομα και όπως έχουμε ξαναπεί, το σώμα των εντόμων χωρίζεται σε 3 μέρη: ΚΕΦΑΛΙ, ΘΩΡΑΚΑ, ΚΟΙΛΙΑ. Είδαμε τα μέρη του σώματός τους και τον κύκλο ζωής τους... 


  • Η ΜΕΛΙΣΣΑ

  • Μια καλά οργανωμένη κοινωνία

  • Με αφορμή το παρακάτω βίντεο μάθαμε λίγα πράγματα για τη ζωή της μέλισσας και τα προϊόντα της..


  • Είδαμε φωτογραφικό υλικό σχετικά με τα είδη των μελισσών, βασίλισσα, κυφήνες , εργάτριες καθώς και πώς παράγεται το μέλι...Αναλύσαμε τι κάνει μια βασίλισσα μέσα στην κυψέλη, τι κάνουν οι κυφήνες και οι εργάτριες...

  • Τα παιδιά έμαθαν διάφορα ήδη εργατριών -μελισσών όπως η μέλισσα παραμάνα, η φρουρός, η οικοδόμος, η ζαχαροπλάστης, ο ανεμιστήρας, η συλλέκτρια κ.α




  • Παρατηρήσαμε τα μέρη του σώματος της μέλισσας και κάναμε φύλλο εργασίας όπου τα παιδιά έγραψαν τις αντίστοιχες λέξεις..




  • Μάθαμε τον Κύκλο ζωής της μέλισσας



  • Αίνιγμα για τη μέλισσα και φύλλο εργασίας...



  • Επίσης , τα παιδιά μέτρησαν μέλισσες και αντιστοίχισαν το σωστό αριθμό..



  • Μέτρησαν ακόμη τις κουκίδες πάνω στα πέταλα των λουλουδιών...

  • Τα παιδιά έφτιαξαν τις δικές τους μέλισσες όπου στο σώμα τους φαίνεται η διαδικασία παραγωγής του μελιού...



  • Επίσης χόρεψαν ένα τραγούδι για τη μέλισσα "Ζουμ, ζουμ μέλισσα περνά"



 
    Kαι φυσικά έπαιξαν το παιχνίδι "Περνά, περνά η μέλισσα" 

 
Φύλλα εργασίας με μέλισσες και λουλούδια


Γ πρωινό τμήμα 


Η Άνοιξη ήρθε για τα καλά και η φύση γύρω μας αλλάζει! Στην αυλή τα παιδιά άρχισαν να παρατηρούν πως κάποια έντομα έχουν κάνει την εμφάνιση τους... Κάποιοι φοβήθηκαν. κάποιοι τα ενοχλούσαν και κάποιοι τα παρατηρούσαν. Γιατί όμως συνέβη αυτό; Τι συμβαίνει αυτή την εποχή και ποια είναι η χρησιμότητα των εντόμων στην λειτουργία της φύσης; Για να απαντήσουμε σε αυτό το ερώτημα παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο σχετικά με την 


Για να ζωντανέψουμε την διαδικασία της επικονίασης και να ενσωματώσουμε τις πληροφορίες που μάθαμε στην τάξη μας ήρθε η bee bot! Το ταμπλό μεταμορφώθηκε σε ένα μεγάλο λιβάδι με μια μηλιά και πολλά λουλούδια! Η bee bot με την βοήθεια των παιδιών είναι έτοιμη να ξεκινήσει την επικονίαση κι έτσι όλα τα άνθη του δένδρου να μετατραπούν σε μήλα!





Τώρα τα παιδιά μετατρέπονται σε ερευνητές και έχουν μια αποστολή! Πρέπει να παρατηρήσουν την γειτονία τους, τα πάρκα και τους δρόμους και να εντοπίσουν ένα δένδρο. Ύστερα πρέπει να παρατηρήσουν τι συμβαίνει αυτή την εποχή. Μπορούν να αξιοποιήσουν όλες τους της αισθήσεις, την όραση, την όσφρηση την ακοή και την αφή. Στην συνέχεια, οι ερευνητές πρέπει να αποτυπώσουν στο χαρτί τους ότι είδαν, άκουσαν και αισθάνθηκαν ζωγραφίζοντας με εικόνες πώς μοιάζουν ο κορμός, τα φύλλα, τα άνθη και οι ρίζες του δένδρου, είτε υπαγορεύοντας τις σκέψεις τους σε κάποιον ενήλικα. 



Μετά την Κ Δευτέρα, μετράμε αντίστροφα για τον ερχομό του Πάσχα. Σε αυτό μας βοηθά η Κυρά Σαρακοστή που έχουμε στην τάξη. Κάθε Παρασκευή αφαιρούμε ένα από τα επτά της πόδια και μετράμε πόσες εβδομάδες μένουν μέχρι την Ανάσταση. 
Επεξεργαστήκαμε το τραγούδι της Κυρά Σαρακοστής, κινητικά και ρυθμικά. Μάθαμε τους στίχους το τραγουδάμε και δημιουργήσαμε το παρακάτω βίντεο για να το μοιραστούμε μαζί σας!




Και κάπως έτσι τα παιδιά θέλησαν να φτιάξουν τη δική τους Κυρά Σαρακοστή! 

Πρώτα την παρατηρήσαμε... την χρωματίσαμε και την διακοσμήσαμε στο χαρτί με σχήματα, αφού προηγουμένως παίξαμε ένα παιχνίδι μαντέματος των σχημάτων με κλειστά μάτια! 






Τέλος, με πλαστελίνη το κάθε παιδί σμίλεψε την δική του τρισδιάστατη Κυρά Σαρακοστή!





Β΄ Πρωινό Τμήμα

Συζητήσαμε για τα στάδια ανάπτυξης των φυτών και διαβάσαμε το βιβλίο με τίτλο : '' Μεγαλώνει, μεγαλώνει το φυτό''.




Στη συνέχεια τα παιδιά έφτιαξαν μια κατασκευή με τα στάδια ανάπτυξης ενός λουλουδιού.







Τα παιδιά αντέγραψαν λέξεις σχετικά με τα μέρη ενός λουλουδιού.



 





Ζωγράφισαν τα δικά τους λουλούδια με τέμπερα και τυπώματα από ρολό χαρτί.





Στη συνέχεια φυτέψαμε φακές για να δούμε την ανάπτυξη των φυτών.



Ο κόσμος των εντόμων 

Μάθαμε για τα έντομα μέσα από βιβλία  και κατηγοριοποιήσαμε τα έντομα σε ωφέλιμα και βλαβερά.


Μάθαμε την ανατομία των εντόμων.




Μάθαμε για τον κύκλο ζωής της πεταλούδας.



Στη συνέχεια τα παιδιά έβαλαν τις εικόνες (αυγό, κάμπια, χρυσαλλίδα, πεταλούδα) σύμφωνα με την χρονική ακολουθία.






Τα παιδιά προγραμμάτισαν την μελισσούλα μας να ακολουθήσει τα σωστά βήματα ώστε να σχηματιστεί ο κύκλος ζωής της πεταλούδας.











Τα παιδιά ζωγράφισαν πεταλούδες.



Μάθαμε για την κοινωνία των μελισσών και το πως οι μέλισσες παράγουν το μέλι.





Τα παιδιά ζωγράφισαν και δημιούργησαν τις δικές τους μέλισσες.






















ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΤΜΗΜΑ



ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ "Η ΣΥΜΜΕΤΡΙΑ ΣΤΗΝ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑ"

Κατασκευάσαμε πεταλούδες- βραχιόλια με την βοήθεια της συμμετρίας και βάψιμο χάρτινων ρολών.









ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΘΕΜΑ " Η ΑΝΟΙΞΗ"

Υποδεχθήκαμε την άνοιξη με ατομικές εργασίες και μια ομαδική, στην οποία απεικονίζονται όλα τα στοιχεία, που συνθέτουν αλλά και θυμίζουν άνοιξη, μέσα από τα μάτια των παιδιών.





















ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ "Η ΓΗ ΣΤΗΝ ΑΓΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΑΝΟΙΞΗΣ"












4 Απριλίου Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

Συζητήσαμε για την αξία και τη χρησιμότητα των βιβλίων. Τα παιδιά επέλεξαν το αγαπημένο τους βιβλίο από τη βιβλιοθήκη της τάξης μας, αιτιολόγησαν την επιλογή τους και στο τέλος ζωγράφισαν το εξώφυλλο και έγραψαν τον τίτλο του βιβλίου.




















































Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης του Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2023-2024) Σχολική Μονάδα: 21ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΥ - 905153...