Παρασκευή 24 Νοεμβρίου 2023

Δημιουργώ και Καινοτομώ - Δημιουργική σκέψη και Πρωτοβουλία. " Η μικρή σταγόνα ταξιδεύει"

  Η ΜΙΚΡΗ ΣΤΑΓΟΝΑ ΤΑΞΙΔΕΥΕΙ

Στα πλαίσια του 2ου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων για το σχολικό έτος 2023-2024,τα τρία πρωινά τμήματα του νηπιαγωγείου ασχολήθηκαν με τη θεματική STEAM & Eκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του νερού  "Η ΜΙΚΡΗ ΣΤΑΓΟΝΑ ΤΑΞΙΔΕΥΕΙ"

A' ΠΡΩΙΝΟ ΤΜΗΜΑ

Στόχοι του εν λόγω προγράμματος είναι να μπορέσουν τα παιδιά να προσεγγίσουν τη νέα γνώση μέσα από διαδικασίες κριτικής σκέψης και προβληματισμού, να σχεδιάσουν και να αναπτύξουν ένα πρόγραμμα, να αναπτύξουν δεξιότητες προσανατολισμού και μέτρησης αποστάσεων και να αναζητήσουν λύσεις σε καθημερινά προβλήματα, όπως ο κύκλος του νερού .

Γι΄ αυτό οι μαθητές μέσα από το κατάλληλο φωτογραφικό υλικό και από εκπαιδευτικά βιβλία άρχισαν να αντιλαμβάνονται πως η σταγόνα ταξιδεύει.



Στη συνέχεια τα παιδιά σειροθέτησαν εικόνες που έδειχναν τον "Κύκλο του νερού" και προσπάθησαν να καταλάβουν έννοιες όπως : Εξάτμιση, Συμπύκνωση, Βροχόπτωση, Συγκέντρωση.
Έμαθαν το Ποίημα του Ζ. Παπαντωνίου " Από που είσαι ποταμάκι" 

https://youtu.be/1EVKoUegEA4

Έπειτα παίξαμε ψηφιακά παιχνίδια που αφορούσαν το θέμα.
Τα παιδιά έκαναν τον κύκλο του νερού σε ατομική εργασία και μετά σε ομαδική.


Επίσης, παίξαμε με αριθμούς σταγόνες και σύννεφα. Τοποθέτησαν σε κάθε συννεφάκι τόσες σταγόνες όσες λέει ο αριθμός.

Στη συνέχεια του θέματος ασχοληθήκαμε με τη Διαλυτότητα.. τα παιδιά πειραματίστηκαν με διάφορα υλικά και είδαν τι διαλύεται και τι όχι μέσα στο νερό.
Επίσης έγινε  εκμάθηση του γράμματος Νν ...τα παιδιά έχοντας διάφορα υλικά από την τάξη όπως μαρκαδόροι, ξυλομπογιές, τουβλάκια, πλαστελίνη κ.α έφτιαξαν τη φωνούλα Νν. Έπειτα, σχημάτισαν με το σώμα τους το γράμμα και ολοκλήρωσαν με ένα φύλλο εργασίας όπου έγραψαν το φώνημα.

Μετά τα παιδιά έκαναν μια κατασκευή " Το Ταξίδι της σταγόνας ".

Το πρόγραμμα έκλεισε με Εκπαιδευτική ρομποτική και STEAM - ο κύκλος του νερού. Η μελισσούλα κατευθύνθηκε από τους μαθητές/τριες σε κάθε ένα στάδιο του κύκλου του νερού. Για να μετακινηθεί το ρομποτάκι σε κάθε εικόνα ,εκτελούσε πάντα διαφορετική διαδρομή.





Γ' ΠΡΩΙΝΟ ΤΜΗΜΑ

Στο συγκεκριμένο εργαστήριο δεξιοτήτων ασχοληθήκαμε με τον κύκλο του νερού μέσα από το πρίσμα της STE(A)M και της εκπαιδευτικής ρομποτικής. Με βάση λοιπόν το συγκεκριμένο εργαστήριο πραγματοποιήσαμε διάφορες δραστηριότητες. Μερικές από αυτές παρουσιάζονται παρακάτω. 

Ξεκινήσαμε το ταξίδι μας μαζί με την φίλη μας την σταγόνα που συναντήσαμε στο παραμύθι "Πέφτει, πέφτει η σταγόνα"

Φυσικά, μιας και αγαπάμε ιδιαίτερα τις δραματοποιήσεις, δεν θα μπορούσε από το εργαστήριο μας να λείπει η δραματοποίηση του παραμυθιού. Οι σταγόνες ξεκινούν το ταξίδι τους από την θάλασσα, εξατμίζονται, ανεβαίνουν ψηλά στον ουρανό και γίνονται σύννεφα, πέφτουν σαν βροχή, κυλάνε στο ποτάμι, φτάνουν στο μπάνιο μας, κυλάνε στον υπόνομο, καθαρίζονται και επιστρέφουν στην θάλασσα....









Παρατηρήσαμε σχετικές εικόνες

Παίξαμε παιχνίδια σχετικά με το θέμα στον υπολογιστή, και εξασκηθήκαμε στην χρήση του ποντικιού και του πληκτρολογίου. 










Ζωγραφίσαμε, κόψαμε και κολλήσαμε, για να κατασκευάσουμε τον κύκλο του νερού. 





Φυσικά, από το εργαστήριο μας δεν θα μπορούσε να λείπει η beebot η μελισσούλα..Το ρομποτάκι μας, στο οποίο δώσαμε εντολές, ώστε να το βοηθήσουμε να κάνει τον κύκλο του νερού....






Παίξαμε με τις "Συναισθηματικές Σταγόνες" 









και στην συνέχεια κατασκευάσαμε τους δικούς μας "Σταγονούληδες" 




Μάθαμε το ποιηματάκι, "από που είσαι ποταμάκι;" και το ζωγραφίσαμε...



Ακόμα, παίξαμε με τις λέξεις ΝΕΡΟ - ΣΤΑΓΟΝΑ  - ΒΡΟΧΗ










Τέλος, ασχοληθήκαμε με τα παρακάτω φύλλο εργασίας....













Β΄ Πρωινό Τμήμα

Διαβάσαμε το βιβλίο με τίτλο :" Πέφτει, πέφτει η σταγόνα". Μιλήσαμε για το ταξίδι της σταγόνας και για τον κύκλο του νερού.





Δραματοποιήσαμε τον κύκλο του νερού. Γινόμαστε σταγόνες, υδρατμοί, σύννεφα ,βροχή με τη συνοδεία μουσικής.

  





Τα παιδία απεικόνισαν τον κύκλο του νερού.. (Εξάτμιση-Συμπύκνωση-Βροχόπτωση-Συγκέντρωση)





Στη συνέχεια ζωγράφισαν τον κύκλο του νερού.


Αντιγραφή λέξεων






Διαβάσαμε το παραμύθι με τη μικρή σταγόνα και τα παιδία έβαλαν στη σωστή σειρά τις εικόνες του παραμυθιού.






Πειράματα με το νερό

Δημιουργήσαμε βροχή βάζοντας ένα πιάτο πάνω στον ατμό που έβγαινε από το νερό που έβραζε. Εισάγουμε με αυτόν τον τρόπο τα παιδιά στην έννοια της κατάστασης της ύλης και εδώ συγκεκριμένα του στοιχείου του νερού.(Υγρό-Στερεό-Αέριο)



Ιδιότητες του νερού

Διαλυτότητα υλικών στο νερό







Ποια αντικείμενα επιπλέουν στο νερό και ποια δεν επιπλέουν





Κατασκευή : " Ο κύκλος του νερού "





Τα παιδιά προγραμμάτισαν την μελισσούλα ώστε να ολοκληρώσει τη διαδρομή του κύκλου του νερού


































 

 














































 










Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης του Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2023-2024) Σχολική Μονάδα: 21ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΥ - 905153...