Δευτέρα 5 Φεβρουαρίου 2024

Δραστηριότητες των τμημάτων για τις Α' Βοήθειες στο νηπιαγωγείο

 Α' Πρωινό τμήμα

Με αφορμή τον τραυματισμό ενός μαθητή της τάξης μας και μετά το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που παρακολούθησαν τα παιδιά " Η Νεράιδα των Α' Βοηθειών", ανιχνεύτηκαν οι γνώσεις των μαθητών/τριων γύρω από το συγκεκριμένο θέμα με τη μέθοδο του καταιγισμού των ιδεών και καταγράψαμε σε χαρτί τις απόψεις τους. 

Παράλληλα, σχολιάστηκε το φωτογραφικό υλικό που έφεραν οι μαθητές στην τάξη ,μετά από προτροπή της νηπιαγωγού να συνεργαστούν με τους γονείς τους και να αντλήσουν πληροφορίες από το διαδίκτυο.


Τα παιδιά έμαθαν τρόπους διαχείρισης του κάθε περιστατικού και το πως θα μπορέσουν να βοηθήσουν κάποιο φίλο τους σε περίπτωση τραυματισμού...Δραματοποίησαν μέσα από θεατρικό παιχνίδι τι κάνουμε σε περίπτωση ρινορραγίας, τραυματισμού στο πόδι ή στο χέρι, καψίματος, στραμπουλήγματος κ.α.

 Επίσης , μιλήσαμε για τον αριθμό έκτακτης ανάγκης το 112 που πρέπει να καλέσουμε σε περίπτωση κάποιου περιστατικού.. Τα παιδιά έπαιξαν θεατρικό παιχνίδι όπου το ένα παιδί καλούσε τον αριθμό 112 και το άλλο παιδί απαντούσε σε ερωτήσεις που δεχόταν ακολουθώντας την παρακάτω εικόνα..



Τα παιδιά έγραψαν τον αριθμό στον πίνακα μας και έκαναν ένα φύλλο εργασίας ,όπου έπρεπε να βρουν τον αριθμό ψάχνοντας μέσα από διάφορους αριθμούς.


Έπειτα ,συζητήσαμε για το τι θα ήταν καλό να περιέχει ένα βαλιτσάκι πρώτων βοηθειών κι τα παιδιά έγραψαν τις ταμπέλες τους.


Το κάθε παιδί έφτιαξε το δικό του βαλιτσάκι Α' Βοηθειών....
Συνεχίζοντας το θέμα μας, μιλήσαμε για τραυματισμούς που μπορεί να συμβούν σε διάφορους χώρους. Τα παιδιά είπαν στο δρόμο, στο δάσος, στις αθλητικές δραστηριότητες, στην παιδική χαρά, στο σπίτι κ.α. Η Νηπιαγωγός τα κατέγραφε.. έπειτα ο κάθε μαθητής αφηγούνταν κάποιο δικό του περιστατικό. Τέλος ,το αποτύπωσαν σε ένα φύλλο χαρτί...


Τα παιδιά κάνουν αναπαράσταση ορισμένους τραυματισμούς που είχαν στην καθημερινότητά τους, όπως τραυματισμός στο πόδι, καρούμπαλο στο κεφάλι, ρινορραγία κ.α.




Συνεχίζοντας το θέμα μας, μιλήσαμε για τους αριθμούς έκτακτης ανάγκης. Σε προηγούμενο μάθημα μάθαμε το αριθμό 112 .Σήμερα είδαμε κι άλλους αριθμούς όπως 100,199,166
Καλέσαμε την beebot τη μελισσούλα μας για να κάνει διαδρομές πάνω σε αυτούς τους αριθμούς. Είπαμε ότι το 100 το καλούμε για την αστυνομία, το 166 για το ΕΚΑΒ και το 199 για την Πυροσβεστική.


Τα παιδιά έπαιξαν θεατρικό παιχνίδι στις ελεύθερες δραστηριότητες..




 Βιβλία που μας έδωσαν πληροφορίες για το θέμα μας ήταν :
"Γεια σας παιδιά-Πρώτες Βοήθειες" και "Πρωτοβοηθήματα"



Με τα παιδιά αποφασίσαμε να φτιάξουμε στην τάξη μας , μια γωνιά Ιατρείου όπου εκεί μπορούν να δραστηριοποιούνται ελεύθερα και να εφαρμόζουν όλα όσα έμαθαν βιωματικά.







Β΄ Πρωινό Τμήμα


Ανίχνευση των πρώτων γνώσεων των παιδιών σχετικά με τις Πρώτες Βοήθειες.







Τα παιδιά εξέφρασαν προσωπικές τους εμπειρίες από ατυχήματα που βίωσαν τα ίδια και στη συνέχεια τα απεικόνισαν μέσω της ζωγραφικής.














Παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο με τίτλο "Ατυχήματα στο σπίτι" 



Παρακολουθήσαμε ένα βίντεο σχετικά με τα ατυχήματα που μπορούν να συμβούν στο σχολείο.










Κατηγοριοποιήσαμε τα ατυχήματα : 1. σε ατυχήματα που μπορούν να συμβούν στο σπίτι και  2. σε ατυχήματα που μπορούν να μας συμβούν στο σχολείο. Τα παιδιά εξέφρασαν την άποψη τους σχετικά με την πρόληψη των ατυχημάτων τόσο στο σπίτι όσο και στο σχολείο.



  



  




Τα παιδιά ζωγράφισαν, αντέγραψαν και δημιούργησαν το δικό τους κουτί των Πρώτων Βοηθειών.




 Προσέγγιση και εκμάθηση των Αριθμών Έκτακτης Ανάγκης. Τα παιδιά δημιούργησαν τη δική τους ιστορία για ένα περιστατικό εκτάκτου ανάγκης ,"τηλεφώνησαν" στο ΕΚΑΒ (166), στη Πυροσβεστική (199), στην Αστυνομία(100) και στο 112 και κάλεσαν βοήθεια.













Στη συνέχεια φτιάξαμε ένα πίνακα αναφοράς με τους Αριθμούς έκτακτης Ανάγκης















Επισκέφτηκε το Νηπιαγωγείο μας ένας γονέας ο οποίος είναι παιδίατρος και μίλησε στα παιδιά για τις Πρώτες Βοήθειες.









Τα παιδιά δραματοποίησαν ατυχήματα που μπορούν να μας συμβούν στην καθημερινότητα και τις Πρώτες Βοήθειες που πρέπει να δοθούν είτε στο σπίτι είτε στο Νοσοκομείο.
















Τα παιδιά προγραμμάτισαν την μελισσούλα μας να διαγράψει κινήσεις ώστε να σχηματιστούν οι αριθμοί έκτακτης ανάγκης.























  Γ΄ πρωινό τμήμα



Η ομάδα μας αφού παρακολούθησε την παρουσίαση της κ Ειρήνης με την Νεράιδα των πρώτων βοηθειών, δημιούργησε της δικές της ιστορίες! Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ζευγάρια και αποτύπωσαν στο χαρτί μια δική τους φανταστική ιστορία με θέμα τις πρώτες βοήθειες. Ύστερα η κάθε ομάδα παρουσίασε την ιδέα της σε όλη την τάξη.




Παίρνοντας έμπνευση από αυτές τις ιστορίες πραγματοποιήσαμε στην τάξη την δική μας δραματοποιημένη ιστορία. Τι συνέβη στην βόλτα δύο παιδιών και πώς μπορούμε να βοηθήσουμε κάποιον φίλο ή φίλη μας όταν το έχει ανάγκης; Τα παιδιά μπαίνοντας στο ρόλο του διασώστη εξασκήθηκαν στις γνώσεις που κατέκτησαν σχετικά με τις πρώτες βοήθειες. 




Είχαμε επίσης την χαρά να υποδεχτούμε στην τάξη μας τον Γιώργο τον μπαμπά της Ιωάννας, ο οποίος μας μίλησε για το τι πρέπει να κάνουμε σε διάφορα περιστατικά. Μας παρουσίασε πολλά παραδείγματα μαζί με την Ιωάννα και η κατανόηση μας για το τι πρέπει να κάνουμε σε κάθε περιστατικό έγινε ακόμη πιο ξεκάθαρη! Τον ευχαριστούμε πολύ για αυτή την εμπειρία! 



Πώς όμως θα θυμόμαστε όλα αυτά που μάθαμε; Ρώτησαν κάποια παιδιά. Το συζητήσαμε και κάπως έτσι αποφασίσαμε να δημιουργήσομε έναν Οδηγό πρώτων βοηθειών για να υπάρχει στην τάξη μας και να τον συμβουλευόμαστε όποτε το χρειαζόμαστε. Χωριστήκαμε σε ομάδες, βγάλαμε φωτογραφίες για το τι πρέπει να κάνουμε σε κάθε περιστατικό, γράψαμε στον υπολογιστή ένα κείμενο με οδηγίες και έτοιμο το βιβλίο μας!







Τέλος δημιουργήσαμε στην τάξη μια νέα γωνιά που την ονομάσαμε "Γωνιά πρώτων βοηθειών" ώστε όλα αυτά που μάθαμε να γίνουν αφορμή για παιχνίδι!



Ολοήμερο Τμήμα


Τα παιδιά δραματοποιήσαν τα στάδια αντιμετώπισης ενός πνιγμού.













Τα παιδιά αντέγραψαν λέξεις (εσωτερικά όργανα του σώματος) και έφτιαξαν τον ανθρώπινο σκελετό.














Κατασκευή : Καπέλα νοσοκόμας





















Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης του Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2023-2024) Σχολική Μονάδα: 21ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΥ - 905153...