Παρασκευή 13 Σεπτεμβρίου 2024

Εσωτερική αξιολόγηση σχολικής μονάδας 2023-2024

 

           




                                                             

Έτησια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2023-2024)

Σχολική Μονάδα: 21ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΥ - 9051531

Σχολικό Έτος: 2023 - 2024 Ημερομηνία Εξαγωγής: 13/09/2024

 

 

 

Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

 

Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου

 

Το 21ο Νηπιαγωγείο Κορυδαλλού ανήκει στην Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά. Από το Σεπτέμβριο του 2014 μεταφέρθηκε και στεγάζεται στο νεόδμητο κτίριο που βρίσκεται επί των οδών Θεσπιέων και Αισχύλου 2.


Στη συγκεκριμένη σχολική μονάδα τη τρέχουσα σχολική χρονιά 2023-2024, υπηρετούν 2 μόνιμοι Νηπιαγωγοί εκ των οποίων η μία είναι και η προϊσταμένη της σχολικής μονάδας. Επιπλέον, υπηρετούν μια Αναπληρώτρια Νηπιαγωγός Γενικής Αγωγής , 2 Νηπιαγωγοί Ειδικοί Παιδαγωγοί ως Παράλληλη Στήριξη , 1 Ψυχολόγος και 1 εκπαιδευτικός Αγγλικής Φιλολογίας  .Στο σχολείο φοιτούν 58 μαθητές σε 3 υποχρεωτικά πρωινά τμήματα και καθ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς λειτουργούσε πρωινή ζώνη με 10 μαθητές και ολοήμερο τμήμα με 24 μαθητές.

 

Το κτήριο είναι ευάερο, εύηλιο με μεγάλα παράθυρα και 2 εισόδους/εξόδους.Διαθέτει 3 αίθουσες διδασκαλίας, μια αίθουσα που χρησιμοποιείται ως το γραφείο προϊσταμένης, χώρο υποδοχής, ο οποίος χρησιμοποιείται και ως χώρος εκδηλώσεων και πολιτιστικών δραστηριοτήτων, κουζίνα ,3 τουαλέτες και προαύλειος χώρος. Διαθέτει ικανοποιητική υλικοτεχνική υποδομή, παιδαγωγικό και εποπτικό υλικό, , 1 προτζέκτορα, 2 φωτοτυπικά μηχανήματα, υπολογιστές στο γραφείο της διεύθυνσης και σε κάθε τάξη χωριστά .Σε περίπτωση έκτακτων αναγκών (σεισμού –πυρκαγιάς) υπάρχει σχέδιο εκκένωσης και εύκολη πρόσβαση διαφυγής έκτος του κτηρίου, στον προαύλιο χώρο.Σε επίπεδο κτιριακής υποδομής κρίνεται αναγκαία η δημιουργία ράμπας για πρόσβαση από Α.Μ.Ε.Α. Όλα όσα αφορούν τη σχολική μονάδα αποτυπώνονται στο πληροφοριακό σύστημα MySchool καθώς και στους ιστότοπους του σχολείου.

 

Βασική αρχή του Νηπιαγωγείου μας και πρωταρχικός στόχος των εκπαιδευτικών είναι η ολόπλευρη και ισότιμη ανάπτυξη των μαθητών σε συναισθηματικό, νοητικό και κοινωνικό επίπεδο. Το πρόγραμμα διδασκαλίας σχεδιάζεται για όλα τα παιδιά, αλλά και για το καθένα ξεχωριστά, ενώ τα παιδιά αποκτούν πρόσβαση στη γνώση ενεργητικά, βιωματικά και συνεργατικά.

 

Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ



Θετικά σημεία


Η σχολική χρονιά 2023-2024 ολοκληρώθηκε επιτυχώς με τη συμβολή τόσο των εκπαιδευτικών όσο και των μαθητών. Αυτό οφείλεται στην συνεργασία και στο θετικό κλίμα που δημιούργησαν οι γονείς και κηδεμόνες καθώς και στην άμεση ανταπόκρισή τους στις απαιτήσεις του προγράμματος σπουδών του νηπιαγωγείου. Επίσης, οι μαθητές/τριες συμμετείχαν ενεργά και με ενθουσιασμό στις δράσεις που υλοποιήθηκαν στα πλαίσια του Προγράμματος Σπουδών.

 Αξίζει να σημειωθεί ότι οι εκπαιδευτικοί συμμετείχαν σε επιμορφώσεις , έτσι ώστε να ανταπεξέλθουν στις καινοτομίες της φετινής χρονιάς. Επίσης, υλοποιήθηκε το μεγαλύτερο μέρος των δραστηριοτήτων και προγραμμάτων και επιτεύχθηκαν στην πλειοψηφία οι μαθησιακοί κι οι παιδαγωγικοί στόχοι, όπως αυτά είχαν σχεδιαστεί και τεθεί κατά τον αρχικό προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου. Τέλος, δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην καλλιέργεια κλίματος αλληλοσεβασμού μέσω δραστηριοτήτων αυτοεκτίμησης, κοινωνικής ενδυνάμωσης, συνεργασίας, επίλυσης προβλημάτων και προωθήθηκε η διαφορετικότητα ως παιδαγωγική ευκαιρία.

 

Σημεία προς βελτίωση


Δεν υπάρχουν κάποιες παρατηρήσεις σε αυτόν τον τομέα.



 

Θετικά σημεία


Τα θετικά σημεία ως προς τη Διοικητική Λειτουργία του σχολείου για το σχολικό έτος 2023-2024 είναι:

 

α) Το άνοιγμα του σχολείου προς την κοινότητα και η συνεργασία με φορείς για την υποστήριξη κάθε λειτουργίας της σχολικής ζωής.

 

β) Η αποτελεσματική οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας και η σωστή διαχείριση των πόρων, ώστε να εξασφαλίζεται η ομαλή λειτουργία του νηπιαγωγείου και να διασφαλίζεται ένα δημοκρατικό και συνεργατικό κλίμα.

 

γ)Σαφής και έγκαιρος (με τη λήξη του προηγούμενου σχολικού έτους) προσδιορισμός και προτεραιοποίηση των ετήσιων στόχων του Σχολείου.

 

δ) Η μέριμνα για την προστασία, τον εκσυγχρονισμό και τη βελτίωση της κτηριακής υποδομής του Νηπιαγωγείου.

 

ε) Πραγματοποιήθηκαν τακτικές συνεδριάσεις και σύλλογοι διδασκόντων ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς και το λοιπό διδακτικό προσωπικό.

 

στ) Η έγκαιρη ενημέρωση των γονέων και του διδακτικού προσωπικού.

 

 

Σημεία προς βελτίωση


Δεν υπάρχουν κάποιες παρατηρήσεις σε αυτό τον τομέα.



 

Θετικά σημεία


Η συμμετοχή των νηπιαγωγών και της διοίκησης σε ποικίλα επιμορφωτικά σεμινάρια, , ημερίδες, , ψηφιακά εργαλεία μάθησης, καινοτόμα εκπαιδευτικά θέματα ήταν ένα θετικός παράγοντας καθ' όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους. Επίσης, η συνεργασία με άλλα σχολεία και εκπαιδευτικούς και ανταλλαγή καλών πρακτικών αποτέλεσε το άνοιγμα προς την κοινότητα μάθησης. Τέλος , η διοργάνωση ενδοσχολικών επιμορφώσεων και η άριστη συνεργασία και ανταλλαγή καλών πρακτικών ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς του νηπιαγωγείου βοήθησε στο άνοιγμα προς νέους ορίζοντες μάθησης και γνώσης.

 

Σημεία προς βελτίωση


Ένα σημείο προς βελτίωση όσον αφορά την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών θα ήταν, σε βάθος χρόνου, να υπάρξει ενεργή συμμετοχή αυτών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα όπως το Erasmus, το e- Twining κ.ά.

 

Γ. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

 

Λειτουργία

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία Αριθμός Δράσεων που  υλοποιήθηκαν 0

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις

-

Λειτουργία

Διοικητική λειτουργία

Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν

1

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις ) Σχολείο και κοινότητα

Λειτουργία

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών Αριθμός  Δράσεων  που  υλοποιήθηκαν 0

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις

-

 

Παρατηρήσεις   /   Σχόλια

 

 

 

Σημαντικότερα αποτελέσματα των Δράσεων

Ο κυριότερος στόχος του σχεδίου δράσης απέβλεπε στην δια ζώσης ενημέρωση και κατάκτηση  γνώσεων, θεωρητική και πρακτική, των μελών της σχολικής κοινότητας (εκπαιδευτικούς, μαθητές, γονείς) αλλά και στην διάδοση της χρησιμότητας γνώσεων πρώτων βοηθειών στην ευρύτερη κοινότητα της περιοχής ή  του  δήμου. Υπήρξε αγαστή συνεργασία ανάμεσα στους εθελοντικούς δημόσιους φορείς και τους εκπαιδευόμενους μέσω της


εθελοντικής συμμετοχής κατά τη βιωματική διαδικασία του προγράμματος. Μέσω της υλοποίησης του σχεδίου δράσης, αναδείχθηκε :

α) το έντονο ενδιαφέρον όλων των συμμετεχόντων (μαθητών και ενηλίκων) για το περιεχόμενό του καθώς και την εφαρμογή αυτού στην καθημερινότητα,

β) η ευαισθητοποίηση,

 

γ) ο αλτρουϊσμός,

 

δ) η αλληλοβοήθεια και η αντιμετώπιση καταστάσεων έκτακτης ανάγκης τόσο σε ατομικό όσο και σε συλλογικό επίπεδο.

 

Βαθμός επίτευξης των στόχων που είχαν τεθεί

 

Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν


Μία από τις δυσκολίες που παρουσιάστηκαν κατά την υλοποίηση του σχεδίου δράσης, ήταν το μικρό ποσοστό γονέων, που συμμετείχε στην συμπλήρωση των ερωτηματολογίων, τόσο των πρώτων, όσο και των δεύτερων, πριν και μετά την παρακολούθηση του σεμιναρίου ΠΡΩΤΩΝ ΒΟΗΘΕΙΩΝ”, από την απεσταλμένη ομάδα  του Κέντρου Υγείας του Κερατσινίου. Επιπλέον η προσέλευση των γονέων στο εν λόγω σεμινάριο, όπως και στην επιμόρφωση  με  θέμα "ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ  ΚΡΙΣΕΩΝ  ΚΑΙ  ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ  ΣΤΟ  ΣΠΙΤΙ"ήταν  ικανοποιητική  αλλά  όχι η αναμενόμενη.

 

Ανάδειξη Πρακτικών και προτάσεις για αξιοποίησή τους από άλλα σχολεία (προαιρετικά).

 

 

Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης του Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2023-2024) Σχολική Μονάδα: 21ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΥ - 905153...