Παρασκευή 13 Σεπτεμβρίου 2024









 Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης του Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2023-2024)

Σχολική Μονάδα: 21ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΥ - 9051531

Σχολικό Έτος: 2023 - 2024 Ημερομηνία Εξαγωγής: 13/09/2024


Α. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση

(Αξιολόγηση: 10)


Όσον αφορά τον Άξονα Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση στο πλαίσιο της Παιδαγωγικής και Μαθησιακής λειτουργίας οι καταγραφές αναφέρονται στον ποιοτικό σχεδιασμό και υλοποίηση ποικίλων διαφοροποιημένων δραστηριοτήτων με σκοπό να επιτευχθεί η ολόπλευρη ανάπτυξη των νηπίων και να ενισχυθούν οι ικανότητές τους. Ακόμα, αναδεικνύεται η υιοθέτηση διδακτικών μεθόδων που λαμβάνει υπόψιν  τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των νηπίων και η αξιοποίηση των διαθέσιμων πόρων. Ενδιαφέρον στοιχείο αποτελεί  η εφαρμογή καινοτόμων διδακτικών πρακτικών και νέων θεματικών κύκλων με την εισαγωγή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και της αγγλικής γλώσσας καθώς και την αξιοποίησης των Ευρωπαϊκών προγραμμάτων. Επίσης σημαντική είναι και η παρακολούθηση της προόδου των νηπίων μέσω της τήρησης ατομικών φακέλων.


Σχολική διαρροή - φοίτηση

(Αξιολόγηση: 9)


Στο συγκεκριμένο άξονα Σχολικής διαρροής και φοίτησης φαίνεται να αναπτύχθηκαν πρακτικές του σχολείου για την παρακολούθηση της φοίτησης των νηπίων και τη διασφάλιση της συστηματικής παρακολούθησης του προγράμματος από όλα τα νήπια. Επίσης, θα ήταν ενδιαφέρον να υπάρχει μέριμνα για την ομαλή μετάβαση των μαθητών/-τριών προς το Δημοτικό , καθώς ο συγκεκριμένος άξονας αναφέρεται και σε αυτή τη σχολική παράμετρο που είναι ιδιαίτερα σημαντική στο νηπιαγωγείο.


Σχέσεις   μεταξύ   μαθητών   /   μαθητριών

(Αξιολόγηση: 10)

 

Οι καταγραφές στον άξονα αυτό αναδεικνύουν την οργάνωση ιδιαίτερα ενδιαφερουσών δράσεων που ευνοούν τη βελτίωση του παιδαγωγικού κλίματος και συμβάλλουν στην οικοδόμηση συνεργατικών σχέσεων μεταξύ των νηπίων. Η τήρηση των κανόνων που τέθηκαν από κοινού με τα παιδιά συνέβαλε καθοριστικά στην εν γένει μάθησή τους. Ακόμη, σχεδιάστηκαν και εφαρμόστηκαν πρακτικές για την ενίσχυση των διαύλων επικοινωνίας, εμπιστοσύνης, αλληλοβοήθειας, αλληλοκατανόησης παρέχοντας την ευκαιρία στα νήπια να αποδεχτούν τη διαφορετικότητα και να αποκτήσουν ενσυναίσθηση.


Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών και εκπαιδευτικών

(Αξιολόγηση: 10)


Στον άξονα που αφορά τις σχέσεις μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών αναδεικνύεται από τις καταγραφές ότι το νηπιαγωγείο μεριμνά για τη δημιουργία ενός ασφαλούς περιβάλλοντος για όλα τα νήπια αποδίδοντας ιδιαίτερη σημασία στο ρόλο των σχέσεων μεταξύ εκπαιδευτικών και νηπίων.

Διαφαίνεται ότι τα μέλη της σχολικής μονάδας συνεργάζονται με τα παιδιά προκειμένου να συνδιαμορφώσουν ένα ασφαλές περιβάλλον με κλίμα σεβασμού κι εμπιστοσύνης, να εξασφαλίσουν την ενεργό συμμετοχή όλων των νηπίων και να ρυθμίσουν θέματα τόσο της σχολικής κοινότητας όσο και της ευρύτερης κοινωνίας μέσα σε ένα κλίμα αποδοχής, συναίνεσης και συνεργασίας. Σημαντική καταγράφεται η συμβολή της ψυχολόγου με τις στοχευμένες παρεμβάσεις της όποτε χρειάστηκε.


Σχέσεις σχολείου - οικογένειας

(Αξιολόγηση: 10)

Στον άξονα αυτό αναφέρεται η σταθερή επικοινωνία με τους γονείς των νηπίων και η ενημέρωσή τους σε τακτική βάση για διάφορα θέματα που αφορούν τη λειτουργία του σχολείου , γεγονός που συμβάλλει ιδιαίτερα στην ανάπτυξη καλών σχέσεων σχολείου-οικογένειας.

Οι πρακτικές ενίσχυσης της συνεργασίας σχολείου οικογένειας έδωσαν τη δυνατότητα να ενισχυθούν περαιτέρω οι σχέσεις μεταξύ τους. Επιπλέον, οι γονείς είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν ενεργά διασφαλίζοντας έτσι τη δημιουργία κλίματος συνεργασίας, αλληλοεκτίμησης και αλληλοκατανόησης.

Θα ήταν χρήσιμο στον εν λόγω άξονα να καταγράψετε και τους τρόπους επικοινωνίας με τους γονείς σχετικά με την πρόοδο των παιδιών τους που μέσα από τη συνεργασία μας γνωρίζουμε ότι πραγματοποιήθηκαν αλλά δεν καταγράφηκαν εδώ.



Ηγεσία - Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας

(Αξιολόγηση: 10)


Οι καταγραφές στον άξονα που αφορά την ηγεσία και την οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας

δείχνουν ότι η Διεύθυνση μαζί με όλους τους εκπαιδευτικούς του σχολείου αξιοποίησε χρήσιμες και αποτελεσματικές πρακτικές για το συντονισμό της σχολικής ζωής καθώς και διαδικασίες που προώθησαν την επικοινωνία, τη συνεργασία, τη συμμετοχή και τη συλλογική δράση των μελών της σχολικής κοινότητας.

Επίσης, φαίνεται ότι αξιοποιήθηκαν αποτελεσματικοί τρόποι για την οργάνωση και ανάπτυξη σε πολύ καλό βαθμό της ενημέρωσης εκπαιδευτικών, μαθητών/-τριών και γονέων.


Σχολείο και κοινότητα

(Αξιολόγηση: 10)


Η καταγραφή στο συγκεκριμένο άξονα αναδεικνύει τις ενέργειες που έγιναν και τις προσπάθειες που καταβλήθηκαν προκειμένου να συνδεθεί το έργο του νηπιαγωγείου με την ευρύτερη σχολική κοινότητα και διάφορους φορείς συμβάλλοντας έτσι στην εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας.



Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις

(Αξιολόγηση: 10)


Η σχολική μονάδα φαίνεται ότι ανέπτυξε σημαντικές πρωτοβουλίες για το σχεδιασμό και την υλοποίηση προγραμμάτων και επιμορφωτικών δράσεων που ανταποκρίνονται στις επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών, αξιοποιώντας σύγχρονες ή/και ασύγχρονες μορφές επιμόρφωσης, με σκοπό την καλύτερη ανταπόκριση στο εκπαιδευτικό τους έργο, την προώθηση της εφαρμογής καινοτομιών και την παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού Είναι σημαντικό ακόμα το ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών και η ανάληψη πρωτοβουλιών, σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο, για τη διαρκή επικαιροποίηση των γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων τους, την ενίσχυση της επαγγελματικής τους ταυτότητας και τη συμβολή τους στη διαμόρφωση της σχολικής μονάδας ως κοινότητας επαγγελματικής μάθησης.


Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα

(Αξιολόγηση: 10)


Υπογραμμίζεται το ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών στη συγκεκριμένη σχολική μονάδα για την επιμόρφωσή τους και τη συμμετοχή τους σε ευρωπαϊκά προγράμματα με σκοπό τη διεύρυνση των γνώσεων σε εκπαιδευτικά θέματα πέρα από τα εθνικά όρια.


Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Αποτιμώντας το σύνολο των αξόνων που αφορούν την Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία της σχολικής μονάδας διαπιστώνεται ότι υπάρχει αμέριστο ενδιαφέρον από πλευράς εκπαιδευτικών για την υιοθέτηση καινοτόμων πρακτικών και διαμορφώνονται οι κατάλληλες συνθήκες που υποστηρίζουν κι ενισχύουν πρωτοβουλίες για συμμετοχή των νηπίων σε προγράμματα και δράσεις που άπτονται των ενδιαφερόντων τους. Οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας φροντίζουν με την ποιότητα του έργου τους για τη συστηματική και αποτελεσματική παρακολούθηση της φοίτησης των νηπίων. Αναφορικά με τις σχέσεις όπως οικοδομούνται στο πλαίσιο της σχολικής μονάδας διασφαλίζονται οι προϋποθέσεις για τη δημιουργία θετικού κλίματος.


Σημεία προς βελτίωση

Θα ήταν σημαντικό να μεριμνήσετε για το σχεδιασμό κάποιου προγράμματος μετάβασης των μαθητών/μαθητριών για την Α΄ Δημοτικού.


Προτάσεις προς βελτίωση


Συνεργασία της σχολικής σας μονάδας με όμορα σχολεία για την εφαρμογή προγράμματος μετάβασης.


Θετικά σημεία

Εστιάζοντας στον άξονα που αφορά την οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας διακρίνεται η αξιοποίηση αποτελεσματικών πρακτικών και διαδικασιών από τη Διεύθυνση και το εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου για το συντονισμό της σχολικής ζωής, την ανάπτυξη επικοινωνίας και συνεργασίας των μελών της σχολικής κοινότητας. Θετικό σημείο ακόμα οι ενέργειες που έγιναν και οι πρωτοβουλίες που αναπτύχθηκαν για την ενίσχυση των σχέσεων και την προώθηση της συνεργασίας του σχολείου με άλλα σχολεία και κοινωνικούς φορείς της τοπικής και ευρύτερης κοινωνίας.


Σημεία προς βελτίωση


Δεν υπάρχουν παρατηρήσεις.


Προτάσεις προς βελτίωση


Δεν υπάρχουν παρατηρήσεις.


Βασικό θετικό σημείο στο συγκεκριμένο άξονα αναδεικνύεται το ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών για τη συμμετοχή τους σε επιμορφωτικές δράσεις και ευρωπαϊκά προγράμματα  .


Σημεία προς βελτίωση


Δεν υπάρχουν παρατηρήσεις.


Προτάσεις προς βελτίωση


Δεν υπάρχουν παρατηρήσεις.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης του Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2023-2024) Σχολική Μονάδα: 21ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΥ - 905153...